Saturday 8 March 2014

TERKEDU, PERULANGAN KES YANG MENJEMUKAN

ENTAH kenapa ada sejarah pelik berlaku di sebuah negara yang mendakwa sebagai negara Islam sebagai agama rasmi.
Seorang tokoh dikenakan dua kali atas kes yang sama. Kes liwat. Kes yang amat memalukan negara. Sepatutnya ia tidak dijadikan isu lagi bagi melayani kehendak politik Melayu yang dikatakan menegakkan dasar wasatiyah.
Senario politik negara berubah lagi. Permatang Pauh akan menghadapi pilihan raya.Apakah Wan Azizah akan terjun sekali lagi? Rasanya, ahli PKR tidak ada masalah untuk memberi laluan ini.
Kita akan lihat anak-anak muda dan sebahagian rakyat mulai resah gelisah, mereka mulai melakarkan sesuatu sebagai protes.
Mungkin impian pihak yang mahu melihat Anwar terkubur dalam politik negara sudah terlaksana. Mereka happy, ada yang meraikan di malam minggu ini.
Tapi ingat, kekuatan sebuah kerajaan yang hebat tidak boleh bergantung kepada cerita mengaibkan.Sudah lama anak muda berkenalan dengan istilah cantik mainan politik Melayu kita. Istilah yang mengingatkan umat Nabi Luth a.s.  
Namun orang tetap percaya,bahawa ia adalah kisah pemerangkapan. Sudah lama ada pihak yang berharap tokoh bernama Anwar itu dipenjarakan sekali lagi.Kira hebatlah,dia pahlawan negara.Dia memang seorang pejuang. Tidak ada orang yang melalui liku-liku seperti itu, hanya dia seorang.
Tidak ada orang UMNO yang sehebat dia. Tidak ada orang UMNO yang seberani dia. Orang lain tentu awal-awal sudah sudah termakan pancing pujukan, asalkan jangan melawan pihak atasan.
Apabila dia terpenjara, bukan bererti pemimpin yang berkuasa hari ini hebat. Malah rakyat akan menganggap mereka sebaliknya. Bukan pejuang, bukan pemimpin, dan serba-serbi bukan.
Kita lihat,apa lagi yang akan UBN mainkan untuk menipu rakyat? [] 

No comments:

Post a Comment