Monday, 17 February 2014

ANAK LEE KUAN YEW!

SUATU hari saya diarahkan ke Bandar Baru Sentul untuk temu ramah seseorang. Tempatnya tak jauh dari masjid yang tesergam itu. Orang itu kata,dia ada cerita menarik untuk paparan sebuah majalah.
Maka, ketika mendengar sembangnya, terasa penting. Nak catat pun tak tau apa nak catat.
Macam biasa,saya suka mendengar celotehnya. Untuk mencari bahan tulisan bukan mudah.Berikan kebebasan dia bercakap.
Biasanya orang akan cerita kelebihan yang ada padanya.
Cerita berhubung dengan perubatan tradisional "Melayu" -- setelah mendengar celoteh, tidak ada satu "bahan" pun yang boleh disauk.
Biarlah dia bercakap semahu-mahunya.
Saya tambah hairan apabila si dia menunjukkan kepintaran ILMUnya dengan mengatakan bahawa saya adalah anak lelaki Lee Kuan Yew, bekas PM Singapura tu!
Saya fikir nama Cina penanam sayur atau peniaga pasar malam.
Nampak benar merapunya.
Bukan semua orang faham sesuatu bualan itu boleh dijadikan bahan tulisan atau tidak. Apabila si dia sudah kata saya anak PM Singapura, maka buku catatan saya simpan.
Kamera pun letak tepi walaupun gambar dah banyak ambik tadinya.
Balik pejabat. Tak tau apa nak ketik.
Tak kan cerita anak Lee Kuan Yew kut?
Dari pengalaman berkelana mengutipbahan cerita, bukan mudah nak bercerita.Ada cerita yang takjadi cerita. Ada cerita yang perlu diubahsuai. Untuk dapatkan cerita,kita kena cerita dulu sebagai contoh.
Kemudian barulah dia kata: "Kalau macam tu, saya ada cerita!"
Itulah sekelumit pengalaman ketika bersama majalah INTISARI.[]

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete