Saturday 29 June 2013

DARAH SUNNI HALAL, FATWA ULAMA SYI'AH YANG MERBAHAYA

Pembantaian yang dilakukan oleh tentera Syi'ah di bumi Syria terhadap orang-orang Sunni memang tidak dapat dirahsiakan lagi. Mereka mengamuk sakan terhadap orang-orang Sunni kerana Sunni tidak mahu tunduk dan patuh kepada ajaran agama Syi'ah. Keganasan yang dilakukan oleh tentera Syi'ah ini bukan atas nama Islam, lagipun menurut tafsir ulama Sunni, mereka sudah terkeluar dari Islam. Jadi peperangan yang berlaku di Syria itu adalah antara Islam dengan tentera penganut ajaran sesat.
Dr.Musa al-Musawi, yang dulu mendukung Syi'ah telah menyedari tembelang Syi'ah sebaik Khomeini berkuasa di Iran. Setelah gambar Khomeini tersebar di seluruh dunia, termasuk di negara kita, bahkan ada yang menampal gambar Khomeini di bilik tamu, atau di ruang solat sebagai tanda dukungan ke atasnya.
Apa kata Musa al-Musawi? Dia kata, jika umat Islam tak kira di mana berada mendiamkan diri dengan bid'ah-bid'ah yang telah menconteng nama baik Islam dan kehormatan Islam, maka umat Islam akan menyaksikan sebuah mazhab Islam baru dengan nama Khomeiniyah, di samping Bahaiyah dan Qadianiyah.
Keburukan Syi'ah tidak diperlihatkan dengan nyata kerana mereka penuh dengan dasar taqiyyah, berpura-pura baik, berpura-pura menyantuni Ahlussunnah, turut meraikan majlis peringatan seperti Maulud, hari Asyura, hanya kita tidak peduli dengan peringatan di Karbala itu.
Semakin banyak teks milik Syi'ah diedarkan di merata tempat, semakin menyerlah sikap Syi'ah yang sebenar. Terbukti, apa yang berlaku di bumi Syria itu, kita tidak boleh ambil ringan, kerana tindak-tanduk tentera Syi'ah an-Nurshoriyah itu jelas menunjukkan mereka memerangi Ahlussunnah. Ibaratnya mereka berperang di bumi Nusantara, mereka akan mencari wajah-wajah sawo matang untuk dimusnahkan.
Anehnya, ada umat Melayu yang simpati kepada Syi'ah. Suka kepada ajaran Syi'ah, dan khabarnya sudah ramai yang menjadi mualaf Syi'ah Rafidhah ini. Sudah ada tokoh atau bolehlah dikatakan sebagai ulama kecil Syi'ah di tanah air kita. Mereka mempamerkan gambar-gambar ahlul bait, gambar Imam-imam yang semuanya lukisan belaka [bukan gambar sebenar], mereka juga letakkan gambar Khomeini, bendera mereka dan apa sahaja simbol yang membawa maksud mereka mengagungkan ajaran baru ini dan meninggalkan ajaran yang sudah lama diamalkan. Mereka menjadi mualaf, belajar agama baru, dan solat dengan kaedah baru, berwuduk cara baru, azan cara baru.
Sekiranya ajaran ini dibiarkan, ia akan membawa petaka pula. Lihatlah, di negeri yang mana Syi'ah adalah umat minoriti pun mereka masih sanggup bangkit dan melawan golongan majoriti, apatah lagi kalau mereka diberi ruang untuk bergerak bebas. Memang kita menegah, melarang dan mengharamkan pergerakan mereka, tetapi kita akan kalah kepada Syi'ah kerana mereka itu ada TAQIYYAH.
Apabila mereka bertaqiyyah, tidak dapat kita nak bezakan mereka itu Syi'ah atau Sunni.
Hanya kalau kita pergoki rumah mereka dan melihat lambang-lambang keSyi'ahan sahaja baharulah kita sedar bahawa jiran kita itu adalah penganut sujud di atas batu Karbala.
Musa al-Musawi seperti yang telah disebut tadi, khuatir dengan mazhab baru Syi'ah untuk diterima pakai bagi menampung mazhab-mazhab yang sudah sedia ada [Syafie, Hanbali, Maliki, Hanafi]. Dia turut menyebut angkara ajaran Khomeini itu telah memarakkan keganjilan yang mereka fatwakan. Antara lain, Syi'ah mengajarkan umatnya untuk:

1. Membenarkan penganutnya untuk meminta kepada pokok, batu, berhala dan sebagainya.
2. Bahawa roh si mati, pengetahuannya menguasai seluruh alam.
3. Lahut [ketuhanan] bersatu dengan nasut [kemanusiaan].
4.Imam Syi'ah lebih afdal daripada Nabi
5.Para Rasul gagal dalam tugasnya [ini satu pelecehan]
6.Memasukkan nama Imam Syi'ah dalam azan
7.Al-Qur'an tidak asli, ia telah diubah oleh Sahabat
8.Para Sahabat dan pengikutnya kafir semua
9.Meletakkan kedua tangan di dada ketika solat membatalkan solat
10.Air bekas cebok itu suci, boleh digunakan
11.Boleh solat di tempat najis asalkan bukan tempat dahi
12.Halal menikahi wanita dan bibinya
13.Boleh mencampuri dubur isteri [liwat]
14.Lebih condong kepada ajaran Yahudi
[Mamduh Farhan, Gen Syi'ah, 2001]

Ketika suasana berkecamuk di bumi Syria sekarang, Syi'ah mula berpegang teguh kepada fatwa yang ditulis oleh ulama mereka mengenai betapa halalnya darah orang-orang Sunni. Maka mereka tidak mengira siapa, asalkan orang Sunni, darah mereka halal. Mereka juga menganggap orang Ahlussunah seperti kita adalah najis. Tanggapan najis ini sama perangai dengan orang Yahudi. Yahudi kata, darah dan mayat orang Islam adalah najis kepada mereka, kini orang Islam juga najis kepada Syi'ah ghulat atau ekstrim.
Jadi, sekarang sudah jelas, Syi'ah ini memusuhi siapa sebenarnya?
Perhatikan apa yang berlaku di Iraq? Apa yang terjadi di Yaman [walaupun ceritanya tenggelam timbul]. Apa yang terjadi di mana-mana negeri yang umat Syi'ah mampu berkumpul dan bergerak bebas. Mereka akan bangkit untuk memerangi orang yang tidak sebulu dengan Syi'ah.
Orang Syi'ah anggap Ahlussunnah semuanya najis dan halal untuk dibunuh. Mereka tidak mengira siapa lagi. Apakah mereka berjuang untuk Islam? Kita tersilap apabila menyebut Revolusi Islam Iran ketika pergolakan berlaku di Iran dulu. Terbukti, ia bukan Revolusi Islam pun, sebaliknya Revolusi Syi'ah. Ramai yang tertipu oleh helah politik mereka.
Mereka menganggap Ahlussunah seperti kita ini adalah najis belaka. Boleh bunuh orang Sunni, halal hartanya untuk dirampas. Pendeknya kalau terjadi huru-hara perampasan harta itu adalah halal bagi mereka.
Mereka menganggap Ahlussunah termasuk kita semua ini adalah NASHIBI.
Hukum Nashibi di sisi Syi'ah seperti keadaannya kafir harbi dalam hukum fiqih.
As-Shaduuq meriwayatkan kepada Dawud Farqad, ia berkata, dia bertanya kepada Abu Abdillah [Imam Syi'ah maksudnya] tentang NASHIBI, lalu dia berkata:
Nashibi darahnya halal, tetapi kena berjaga-jagalah, sebab jika sesiapa mampu utuk membalikkan dinding kepada [Sunni] atau menenggelamkan dalam air, tidak ada saksi melihatnya, maka lakukanlah [jenayah] itu!
Ketika ditanya lagi tentang harta orang Sunni. Dia jawab, ambillah selagi kamu mampu! Ini juga fatwa yang mengajar mereka melakukan jenayah berterusan.
Mereka juga berkata, selain kelompok Ahlussunah yang termasuk NASHIBI, Imam Abu Hanifah juga adalah Nashibi.
Lihatlah, Syi'ah mengajarkan penganutnya untuk membunuh orang yang tidak sealiran secara senyap. Patutlah di negeri yang bergolak akan berlaku kehilangan seseorang yang tidak dapat dikesan langsung. Itu yang mereka kata benamkan dalam air tanpa saksi itu! Idea jahat ini semua tertuang di dalam kitab induk yang jadi pegangan orang Syi'ah, AL-ANWAAR AN-NU'MANIYAH karya As-Sayyid Nimatullahi al-Jazairi, Daar al-Kuffah [1429H/1998M].
Sekiranya ada di kalangan jiran sekampung kita yang menjadi mualaf Syi'ah, dan mereka pula memiliki kitab induk mengarut tadi, maka dia akan jadi ekstrim perangainya. Inilah yang kita katakan sebagai bahaya. Ia macam api dalam sekam. Jadi, berhati-hati dalam melakukan aktiviti harian, jangan sampai diri termasuk dalam perangkap samar puak Syi'ah. Menyedari betapa ekstrimnya fahaman itu, apakah orang Melayu yang sudah sedia Sunni mahu memilih jalan yang mengelirukan? Walllahu a'lam. []

2 comments: