Tuesday 10 September 2013

SETELAH JADI SYIAH SEMUANYA, BAHARULAH PUAS!

PERGOLAKAN yang berlaku di sekitar Teluk, khususnya di Timur Tengah memperlihatkan percaturan yang tidak akan tamat sampai ke akhir zaman. Bahkan kalau al-Qaim atau Mahdinya Syiah telah muncul, bukan membawa kedamaian, kesejahteraan dan keadilan ditegakkan -- ia akan membawa kesengsaraan kepada orang Arab, sengsara kepada mereka yang berstatus nashibi, mereka akan menjadi makanan doktrin Syiah yang menghalalkan darah para nashibi. Yang selamat sejahtera ketika itu adalah golongan yang mendukung al-Qaim dan kaum Yahudi.
Di peringkat dunia yang orang tidak peduli sangat adalah pengeksportan doktrin agama baru yang umat Islam tidak ambil peduli pun. Apa yang terjadi di Iraq, apa yang terjadi di Lubnan, di Syria, merambah sampai ke Mesir sekarang. memperlihatkan mereka masih menggerakkan buah catur. Berbagai puak berbalah dalam negara muslim, sengaja menimbulkan pecah dan perintah, inilah yang kita perhatikan sekarang.
Kemegahan empayer Parsi di masa silam menjadi angan-angan negara Syiah sekarang. Dendamnya kepada Syaidina Umar r.a. hanyalah kerana sahabat yang satu ini dapat mengalahlah Parsi agar menjadi negara Islam. Sayangnya, Parsi yang telah menjadi Iran hari ini, setelah semua orang bertepuk tangan gembira kerana keberanian Khomeini membuang kerajaan monarki, megah kerana menegakkan negara Islam dipimpin lelaki berjubah, berjanggut lebat dan berserban -- akhirnya semua orang tahu, setelah dia berjaya menguasai dunia dan membuatkan umat Islam fokus ke Teheran, dia mulai merencanakan doktrinnya, Imamiyah menjadi sandarannya, dan berbagai keanehan ajaran yang dilihat dari perspektif ahlussunnah. Maka semua orang rasa kecewa dengan Revolusi Iran itu, ia bukan sebuah revolusi untuk menegakkan Islam, sebaliknya revolusi yang meruntuhkan Islam, sehingga Islam menjadi permainan, ajaran Islam seperti diperkotak-katikkan, betapa tidak? Al-Qur'an sendiri dipertikaikan, peranan Jibril dikritik habis-habisan. Namun yang tidak menyedari kekacauan ini, mereka tetap yakin bahawa dialah mujaddidnya!
Apabila Iran berambisi untuk menyiapkan program nuklearnya, orang luar memikirkan ia hanya sekadar untuk keperluan semasa sesuai dengan ketikanya. Negara kuasa besar juga memiliki bahan itu, apakah Iran tidak boleh memiliki juga bagi tujuan bukan peperangan? Bertolak dari sini, orang melihat bahawa Iran memang bercita-cita menjadi super power suatu ketika nanti bagi mengembalikan kegemilangan Parsi yang telah sirna. Bukan sekadar mahu mengembalikan Parsi sebagai negara kuasa besar apabila Amerika telah runtuh nanti, mereka juga berambisi besar mahu menjadikan seluruh dunia ini sebagai wilayah Syiah. Ketika itu, baharulah mereka puas. Puas setelah Mahdi menguasai seluruh alam ini sekalipun cerita Mahdi versi Syiah ini tidak lebih dari mitos atau utopia belaka. Tetapi kita jangan lupa, mereka ingin melihat agar orang islam bertukar kiblat, ketika ini memang fatwa sedemikian belum timbul, kalau sesiapa menyemak referensi Syiah itu, kita akan temui bahawa al-Qaim akan menugaskan orang-orangnya untuk meranapkan bangunan bersejarah baik Masjidil Haram, Kaabah dan Masjid Nabawinya. Semuanya hendak diratakan setelah itu mereka akan membina semula bangunan mengikut struktur yang asal ketika di zaman awal pembinaannya.
Apakah al-Qaim mempunyai kekuatan untuk merombak dan menyusun semula? Inilah yang orang tidak fikirkan, bahkan mereka yang menyusun kitab rujukan Syiah pun tidak memikirkannya, asalkan ia memiliki sanad yang berakhir kepada Imam-imam mereka, itu sudah mencukupi.
Setelah Syiah tertegak di segenap penjuru dunia, barangkali ahlussunnah akan menjadi buruan di mana-mana, dan ketika itu baharulah orang Syiah tertawa agaknya, sebab ahlussunnah pula yang terpaksa bertaqiyyah. Dulu Syiah bertaqiyyah di kalangan ahlussunnah, kemudian setelah mereka menguasai dunia, Sunni pula bertaqiyyah. Diharapkan khayalan buruk ini tidak berlaku. Barang dijauhkan Allah. Kerana kita sudah mengetahui kebatilan ajaran Syiah itu. Cerita mereka nak alihkan Hajar Aswad ke tempat mereka memang tidak popular di kalangan Sunni. Tetapi ingat, walaupun cerita ini seperti dongeng, bagi kalangan Syiah ghulat, ia akan menjadi paksi kejahatan yang dicambahkan di mana-mana untuk menguasai dunia. Puak-puak Rafidhah ini sentiasa mencari akal bagaimana hendak menawan dunia.
Tidak kiralah dengan hubungan diplomatik, kebudayaan, pendidikan, sukan dan sebagainya. Pertukaran pelajar yang kita anggap biasa-biasa sebaliknya ada tugasan lain yang terselindung. Kita selalu lupa dalam perkara kecil begini. Kita juga leka kerana syik menuding jari ke arah parti-parti politik dalam Pakatan Rakyat yang dikatakan ada kemasukan Syiah di dalamnya. Secara teori, Syiah lebih suka menyusup melalui hubungan dengan penguasa yang ada di mana-mana negara Islam. Bagi negara kuffar mereka tidak ada masalah kerana ajarannya memang menyelisihi ajaran Islam. Syiah lebih suka berganding bahu dengan parti politik yang menjadi paksi dalam pemerintahan sesebuah negara. Mereka tak mahu membuang masa dengan berkawan dengan parti kecil yang tidak menguasai pusat. Inilah yang kita lupa atau buat-buat tidak tahu. Sekalipun mereka tidak menguasai, mereka mempunyai rakan karib, iaitu puak-puak Yahudi untuk melaksanakannya menggunakan jalur perdangan. Bukankah Syiah dengan Yahudi itu ada kaitan dengan sejarah masa silamnya? Bahkan umat Yahudi di Iran menurut sumber, mendapat layanan istimewa berbanding mereka dari Sunni. Pertikaian di Syria menampakkan tembelang mereka yang sebenar. Inilah antara ulasan yang dapat penulis buat setelah mengikuti forum berkaitan pergolakan yang berlaku di Mesir sekarang dalam wacana isu semasa yang diadakan di Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur, 10hb.September 2013 yang lalu.Meskipun peranan Iran seperti tidak diperlihatkan, namun berkat taqiyyah yang menjadi doktrin agama mereka menyebabkan orang tidak tahu apa peranan sebenar mereka dalam isu Mesir itu. Wallahu a'lam. []

No comments:

Post a Comment