Wednesday 14 August 2013

LAGI YANG MENARIK TENTANG IMAM


Sesiapa sahaja yang meneliti rujukan Syi'ah pasti kehairanan membaca riwayat-riwayat yang memelikkan. Apakah ajaran mereka hanya untuk main-main sahaja dan tidak serius?
Lihatlah, dalam perihal perkentutan Imam. Imam 12 mereka yang maksum itu mungkin semua orang sudah tahu, langsung tidak melakukan sebarang dosa, mereka mempunyai kelebihan yang luar biasa, ada ketikanya melebihi para Nabi yang ada. Biarlah mereka menggembirakan hati dengan paparan yang indah-indah lagi mencarik adat.
Kalaulah begitu keistimewaan Imam mereka, orang lupa bahawa bau kentut dan tahi [najis] Imam juga harum bak misik! [Al-Kafi, 1/319; Kitabul Hujjah].
Sayangnya Imam 12 yang disebut-sebut itu sudah tiada. Kalaulah mereka masih wujud, maka tahi dan air kencingnya pun boleh dinikmati. Alangkan kentut bau misik, tahi dan air kencingnya tidak berbau busuk [?] keduanya bagai misik yang semerbak.
Dan dikhabarkan, sesiapa yang meminum air kencing Imam, atau minum darahnya dan makan tahi [apalah pengotor?] Imam diharamkan masuk neraka dan wajib bagi mereka syurga. [Anwarul Wilayat Liayatillah al-Akhun Mulla Zaienul Abidin al-Kalba Yakani, 1419, hal.440]


Kemudian dalam bab mut'ah kita pernah singgung bagaimana budak tadika pun dah boleh kahwin. Kali ini ada sebuah riwayat lain dari Khomeini juga [Tahrirul Wasilah, 2/216] dia telah berkata:
"Semua bentuk menikmati, seperti meraba dengan penuh syahwat [nafsu], memeluk dan gesel paha boleh walaupun dengan bayi yang sedang menyusu."

Maka orang yang berada di luar lingkungan mereka akan berfikir, apa mustahaknya kata-kata Khomeini ini dipaparkan di dalam kitab mereka itu. Tidak dapat dibayangkan, bagaimana seseorang itu boleh begitu bersyahwat sekali walau dengan bayi yang sedang menyusu. Boleh jadi mereka sedang darurat ketiadaan wanita yang sedia melayani mereka. Jika begitu, jenis "jantan" bagaimana hinggakan dengan bayi pun dia boleh bernafsu sekali. Renungkan. Wallahu a'lam. []

No comments:

Post a Comment